Smakebiter ifra epla-nettbutikken min

lørdag 9. juli 2011

Strikk fra glemselen

Gjestetøffla
Jeg har dukket ned i utklippsbunken min og der fant jeg oppskrift på disse tøfflene. Måtte da straks opp i garnhaugen min å finne noe passende garn for å få sette igang med å prøve og strikke et par. Som vanlig når jeg finner noe jeg liker og lage så blir det ikke bare en av sorten når jeg først er igang,som dere ser så har det hittil blitt 3 utgaver av tøfflene.

Historikk som stod om mønsteret og oppskrifta:
En gammel og slitt tøffel ble i sin tid reddet av Annemor fra fillehaugen på sjoddifabrikken Torridal Tweed,der den skulle resirkuleres til ull. Den var enslig,gammel og utslitt,men hun ønsket ikke at den skulle ende som fyllvatt i en dyne. Annemor fattet interesse for den spesielle teknikken og gjenskapte mønsteret - siden har det blitt mange koselige tøfler i forskjellige fargevarianter. Nå  håper hun at folk får glede og nytte av den slik at teknikken ikke går i glemmeboken.
**********************************************************************************
Garn:
Trysilgarn: Lysblå 214,blå 225 og grå raggarn
Rauma 3-tråds strikkegarn: M.brun 199,l.brun 121 og turkis 183
Sportsgarn: Rød 204 og hvitt
Pinner: 2,5 mm
Design: ukjent- mønster gjenskapt av A.Sundbø

Jeg vil ønske de nye følgerne mine som har kommet til hjertelig velkommen til bloggen min. Kjempekoselig,håper dere vil trives her hos meg og ta turen innom iblandt.
Ønsker dere og alle andre som er innom en fortsatt flott helg!

11 kommentarer:

Greta sa...

Stilige tøfler. Du er litt slik ja tror eg. finndu ei oppskrift du liker så alger du mange. kjekt det. Ha ein super sommer videre. klem

Evas hobbyer sa...

Ja, kommer nok til å besøke bloggen din flere ganger:)) Og du må gjerne besøke min:)
Og så artige tøfler da:))

Lomme sa...

Så gøy! Jeg synes det er så flott når man kan ta vare på det gamle. Trist med alt som går i glemmeboken. Noe, som denne, blir reddet, det er bra! Du er veldig flink! Klem

siddisisalou sa...

Virkelig flotte tøfler !
Kanskje du deler oppskriften med oss andre ...

Unknown sa...

Disse ser så fine ut. Like godt å lage noen nåer en først er i siget.:))

lind-design sa...

Disse likte jeg godt. Jeg er selv glad for å finne gamle oppskrifter og teknikker. Det er en god kulturarv. Jeg har samlet oppskrifter i mange år. Må finne de frem fra skap og se hva jeg skal lage.

Marianne Vik Design sa...

Tøflene ble kjempesøte! Moro å lese det du har skrevet om dette også. Jeg har en stygg tendens til å rote bort mønster, og finner dem aldri igjen. Gøy når noe sånt dukker opp igjen :o)

Anonym sa...

Kjempestilige tøfler.
Har det på samme måten med ting jeg liker å lage, da blir det gjerne flere av samme sorten.
Takk for koselig hilsen hos meg.
Ønsker deg fine sommerdager, nyt dem og kos deg.
Sommerklem fra Mio

Anonym sa...

Takk for hyggelige kommentarer på bloggen min.:) Og gøy at du ville være med på min give away!

Pakke er forresten sendt til deg i dag.:-)

Og nå må jeg jo ikke glemme det jeg egentlig skulle skrive, nemlig hvor nydelige tøflene var! Skjønner godt at du måtte lage flere enn bare ett par ja.:)

Torhild Reidardatter sa...

Et dejligt funn.Tøflene er super coole.

Marie sa...

Hei! Lurer på hvor du fikk tak i mønstret, eller om du kunne sende den på mail til meg? Har lett etter det mønsteret, men ikke funnet det noen plasser.
På forhånd takk :)

mail: marie_aga@hotmail.com

Takker for besøket og velkommen tilbake..

Hilsen

Y`s design

Y`s design

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails